Thursday, October 16, 2014

Khasiat dan Kebaikan Ostematrix Shaklee

Kalsium sinonim dengan untuk kebaikan tulang. Namun hakikatnya, kalsium berperanan jauh lebih besar dari sekadar kebaikan tulang untuk tubuh kita.  Ada pelbagai manfaat yang kita tak nampak, juga kita tak sedar sebenarnya. 

Jom kita tengok satu persatu...
 

Manfaat Utama Ostematrix


☁ Menguatkan Tulang ☁            
Kalsium menghalang osteoporosis, menguatkan kuku, kerangka gigi, sistem saraf. Ia juga merawat tulang retak, osteomalacia (rickets dewasa), kuku rapuh, eczema, konvulsi/kekejangan, gusi berdarah dan merangsang darah untuk memekat.

☁ Memperbaiki Kekejangan dan Kebas-kebas ☁
Pengambilan 600mg kalsium sebelum tidur  akan memperbaiki kebas-kebas, kekejangan, sakit sendi dan arthritis



☁ Meringankan Stress ☁
Ianya mengimbang tekanan darah, memeliharan denyutan jantung, impuls saraf, penenang saraf, menggalakkan tidur selesa, memperbaiki jantung berdebar, gementar, mimpi buruk dan stress. Ia juga memperbaiki depresi, mood swing, sakit kepala dan pitam.

☁ Memperbaiki Masalah Haid ☁
Kajian menunjukkan dengan pengambilan 1000mg kalsium dan magnesium meringankan sakit semasa haid dan membantu membuang air kecil.

☁ Pengalkalian Tubuh ☁
Kalsium adalah mineral alkalin, dan ianya berkesan memastikan imbangan pH tubuh. Ianya juga menghalang obesity di waktu umur tua. Tambahan pula kalsium membantu sel menyerap nutrient dan merangsang detoksifikasi. 

☁ Vitamin D ☁
Dinamakan Vitamin D pada 1916 bila didapati ia mampu merawat penyakit rickets. Ia meningkatkan penyerapan kalsium dan fosforus untuk meninggikan ketumpatan tulang, menguatkan kerangka, memperbaiki penyakit periodontal. Juga bagus untuk mereka yang  vegetarian, yang kurang terdedah kepada matahari, individu melebihi 55 tahun, wanita hamil dan kanak-kanak perlu mengambil suplemen Vitamin D.

☁ Magnesium ☁
 Magnesium merupakan antara ion positif yang penting  didalam tubuh kita. Ianya menggalakkan  komposisi tulang dan rawan. Membantu sistem saraf,  mengaktifkan enzim tubuh untuk menghasilkan tenaga, pengecutan saraf dan otot, menstabilkan denyutan tidak sekata pesakit jantung, memudahkan rembesan keluar sisa dari perut dan usus, menghalang endapan kalsium, melarut dan mengurangkan formasi batu karang atau batu hempedu. Ianya juga penting untuk mereka yang mempunyai masalah fluktuasi glukos.

☁ Zinc, Boron, Manganes dan Kuprum ☁
Memelihara metabolism kerangka dan pertumbuhan otot, menyusun enzim yang diperlukan un tuk membaiki tulang rawan dan menghalang arthritis.



Bagaimana Memilih Kalsium Yang Bagus?

✔ Pilih kalsium yang turut mengandungi Vitamin D dan Magnesium
✔ Elakkan produk yang diperbuat dari tulang dan dolomite untuk mengelak keracunan plumbum
✔ Elakkan mineral chelated kerana proses tersebut boleh menyebabkan tubuh menyerap logam berat tercemar dan toksin dalam proses menyerap  mineral.  
                           

 Perbezaan Ostematrix Shaklee

 Kalsium yang paling seimbang memastikan kadar penyerapannya adalah 99%. Formulanya unik, dibuat dari mineral semulajadi dan garam mineral dari Laut Mati, mengandungi kalsium, magnesium, fosforus dan vitamin D, zinc, kuprum, manganes dan boron. Nutrien-nutrien ini perlu diambil bersama-sama untuk penyerapan oleh tubuh dan menghalang endapan sesetengah mineral. Kajian telah membuktikan suplemen kalsium akan meningkatkan ketumpatan tulang wanita yang telah berumur secara berkesan.

JOM JOM dapatkan harga terbaik dari saya ditalian : 012-5757896 (Call/Whatsapp/SMS).
Shaklee ID No. 1082220  Atau  PM laju2 kat FB page saya - https://www.facebook.com/pages/Healthier-Fit-with-Shaklee/561904743904427


Tuesday, September 30, 2014

INTRODUCING GET CLEAN® WATER

INTRODUCING GET CLEAN® WATER

A fresh take on healthier water, Get Clean® Water is a new multi-patented water filtration system. Unlike other water pitchers, Get Clean® Water uses a solid block of carbon to clean your water, reducing some pretty nasty contaminants—including up to 99 percent of lead!
Get Clean® Water is the first pitcher to use a refillable carbon-block filter system so there’s less plastic to throw away. And it filters 303 liters (80 gallons) of water per filter.
Cleaner, healthier water and a cleaner, healthier planet
We can all drink to that!


Beats Leading Brands!
  • Certified to reduce lead, mercury, cadmium and more contaminants while retaining healthy minerals!
  • Certified to reduce chlorine, thus helps to reduce harmful effects cause by its health-threatening by-products!
  • Certified to filter 303 liters (80 gallons) - twice as much as leading brands.
  • First-ever pitcher with refillable carbon-block filter system.

The Smart Choice!
  • Costs only a few cents a liter.
  • Healthy, great-tasting water.
  • First automatic pitcher meter that shows gallons filtered - no electricity is required.
  • Handy and portable.
  • Save cost - no boiling is required.



THE SHAKLEE DIFFERENCE

SAFE: “Gets the lead out” and more.
Get Clean® Water reduces many harmful contaminants that can turn up in your water. And Get Clean® Water is certified by the Water Quality Association (WQA) to reduce lead and more.

SMART: Only a few cents a liter.
Malaysians are pouring money down the drain by drinking bottled water. For only a few cents a liter, Get Clean® Water gives you clean, great-tasting water—with a smart meter that shows you exactly when to replace your filter. No more guessing.

POWERFUL: More clean water every time.
Get Clean® Water gets 303 liters (80 gallons) from every hardworking filter—twice as much as big-name brands—and reduces contaminants that can actually turn up in your water and be harmful to your health.

GREEN: Keeps the planet green.
Get Clean® Water uses the first refillable carbon-block pitcher filter system, so there’s less waste in the landfills. And each filter is made with our sustainable coconut shell carbon, which is better for the environment.

Tuesday, September 23, 2014

Basic H² Organic Super Cleaning Concentrate

Basic H² Organic Super Cleaning Concentrate


The Nontoxic, Natural Way to Clean
An unbelievable amount of super-safe, really powerful grease-busting clean comes out of these bottles of double concentrated Basic H² Organic Super Cleaning Concentrate. We challenge you to use it up any time soon. Basic H² literally gives you a thousand ways to try. Some suggestions: Spilled milk. Bug guts on the window. Barbecue grill grunge. That’s three down. Only 997 uses to go.

All you need for thousands of household jobs
  • Ultra-concentrated – 16 ounces makes 48 gallons of super powerful cleaner.
  • Versatile cleaner – removes dirt, grease, and grime from any washable surface, inside and out.
  • Cuts through the most stubborn grease and grime, leaving no smeary residue.
  • Twice as concentrated as original Basic H² – just use half as much.
  • No rinse, no residue, streak-free formula.

Use on any washable surface – indoor or out
  • Walls
  • Windows and mirrors
  • Countertops, tiles, and floors
  • Appliances
  • Stoves
  • Woodwork
  • Pots and pans
  • Furniture (Not intended for use in aquariums or windshield washer reservoirs.)
 

Did you know?
Many all-purpose cleaners may contain toxins that can be absorbed through the skin or inhaled. Synthetic solvents may cause hormone disruptions. Organic solvents such as butyl cellosolve are neurotoxins and nasal irritants. Another toxin, morpholine, can cause liver or kidney damage. Glass cleaners contain ammonia, a poison that can irritate skin, eyes, and the respiratory system.

Basic H2 does not contain these or other hazardous ingredients.

 The Shaklee Difference
Safe
  • Nontoxic
  • No toxic fumes
  • No hazardous chemicals
  • Fragrance free
  • Mild on your hands
  • pH balanced
  • No chlorine

Powerful
  • Tough on grease Ultra–concentrated – 16 oz. makes 48 gallons
  • Doubly concentrated vs. original Basic H – use only half as much
  • Green

Green
  • Natural sustainably sourced ingredients – derived from corn and coconuts
  • Biodegradable
  • No phosphates
  • Recyclable packaging
  • No dyes
  • Safe for septic systems and gray water
 Directions
Kitchen, appliances, furniture, woodwork fixtures, walls, stainless steel, sealed granite, marble, and bathrooms
1⁄4 teaspoon + 16 oz. of water in a Get Clean Spray Bottle

Pots and pans
1⁄2 teaspoon + 1 gallon of warm water

Windows and mirrors
1-2 drops + 16 oz. of water in a Get Clean Spray Bottle

Floors
1 tablespoon + 1 gallon of Water

Woolens, nylons, and fine fabrics
1⁄2 teaspoon to a basin of lukewarm water


Contact me if you wish to order this item : 
Suzanna (012-5757896) - please whatsapp or sms or call.

Thursday, September 4, 2014

GET CLEAN WITH SHAKLEE PRODUCTS









Friday, August 29, 2014

KELEBIHAN COQ HEALTH PLUS


KELEBIHAN COQ HEALTH PLUS

Co Enzim Q10 - nutrien larut lemak yang dihasilkan dalam tubuh dan ada di setiap sel. Vitamin E - vitamin larut lemak, melindungi tubuh dari radikal bebas, serta juga mencegah penyakit seperti PMS, mengurangi keletihan dan memperlambat penuaan badan yang disebabkan oleh proses pengoksidaan. Bersifat antikanser, antioksida. Membantu menguatkan akar rambut.



Ekstrak Teh Hjau - antikoksida, membantu mencegah kerosakan akibat radikal bebas, mengandungi vit E dan C - untuk kulit, rambut. Mengawal kadar kolesterol dlm tubuh, membantu mencegah kanser, mengurangkan risiko strok, darah tinggi dan penyakit berkaitan hati. Menambah stamina,menghilangkan keletihan. Kandungan bioflavonoid dalam teh hijau juga dapat memperkuat sistem pencernaan. Memberi manfaat ukt kesihatan gusi.




1 kapsul CoQHealth = 28 cawan brokoli.





Manfaat Utama :
1. Kesihatan Jantung-Mengurangkan kekerapan "angina episode" dan menguatkan jantung
2. Kanser -Merawat kanser payudara dan kesihatan sokongan kepada pesakit yang 

    menerima kemoterapi
3. Penyakit Gusi
4. Kesihatan Mental - Kajian tambahan menunjukkan Pesakit Parkinson boleh mendapat 
manfaat tambahan daripada CoQ10
5. Rawatan Obesiti- Mengurangkan berat badan
6. Kesuburan - Meningkatkan jumlah sperma dan membantu kesuburan lelaki
7. Mengurangkan simptom-simptom masalah jantung seperti sesak nafas, sukar tidur, 
dan bengkak. Jadi CoQ10 penting untuk meningkatkan tenaga di dalam otot jantung, juga meningkatkan kekuatan jantung untuk mengepam darah ke seluruh badan.
8. Penting untuk kesihatan ginjal
9. Membantu merawat migrain.
10. Co-Q10 boleh meningkatkan insulin - baik untuk pesakit kencing manis
11. Co-Q10 boleh melindungi daripada kesan-kesan sampingan dari ubat-ubatan seperti 
beta-blockers dan beberapa antipsikotik. Pengambilan ubat-ubatan yang kerap boleh mengganggu sintesis koenzim Q10 dalam tubuh.



Siapakah yang sesuai makan CoQHealth Plus?
Sesuai diamalkan oleh sesiapa sahaja yang ingin mengekalkan tahap kesihatan yang terbaik. Bagi mereka yang sudah mencapai 3 series, CoQHealth Plus adalah suplement wajib diamalkan kerana pada peringkat usia ini kandungan Co enzim Q10 mula beransur-ansur berkurangan. Pelbagai penyakit mula muncul semasa usia di 3 series jika kita tidak bijak menguruskan hal ehwal kesihatan kita.


Cara pengambilan :


1 biji selepas selepas makan terutamanya makanan yang mengandungi lemak dan minyak.


Kenapa COQ10 Shaklee istimewa?

Gabungan Con enzim, vit e dan ekstrak teh hijau memantapkan fungsinya untuk menghapuskan/mengoksidakan kolesterol jahat LDL semestinya semulajadi dan tiada bahan sintetik.

Gejala kekurangan CoQ 10

Penghasilan CoQ 10 adalah sangat terhad dalam badan. Penghasilan CoQ10 pada manusia, dilakukan oleh sel-sel dalam tubuh. Penghasilan CoQ 10 dalam badan melibatkan satu proses- yang melibatkan 17 langkah- yang memerlukan nutrien yang berikut:

riboflavin (B2),
niacinamide (B3),
asid Pantothenic (B5),
pyridoxine (B6),
cobalamin (B12),
asid folik,
vitamin C,
dan banyak unsur-unsur surih yang lain.


Oleh itu, terdapat banyak cara sintesis yang kompleks co-enzim Q10 boleh diganggu. Ada kemungkinan bahawa ramai orang yang mempunyai masalah kesihatan yang mengalami kekurangan ko-enzim Q10 disebabkan pengambilan makanan yang tidak mencukupi nutrien yang diperlukan dan / atau pengambilan satu atau lebih ubat-ubatan yang mengganggu sintesis co-enzim Q10.

Tanda-tanda kekurangan co-enzim Q10 termasuk: -

- Kegagalan jantung kongestif
- Tekanan darah tinggi
- Angin
- Prolaps injap mitral
- Strok
- Jantung aritmia, - cardiomyopathies
- Kekurangan tenaga
- Gingivitis
- Dan kelemahan umum sistem imun.

Co-enzim Q10 terlibat dalam pengeluaran tenaga. Kekurangan CoQ10 memberi kesan kepada jantung dan sistem kardiovaskular kerana jantung adalah otot yang paling banyak menggunakan tenaga. Hasil beberapa kajian menunjukkan bahawa kegagalan jantung kongestif adalah disebabkan kekurang co-enzim Co Q10.


Jom dapatkan HARGA PROMOSI Shaklee bersama saya :

■ Suzanna Binti Abdul Ghaffar
■ Whatsapp/SMS : 012-5757896
■ Pengedar sah & Perunding Vitamin Shaklee ID No. 1082220

KHASIAT & KEBAIKAN PEPPERMINT-GINGER PLUS BY SHAKLEE

Halia merupakan herba terbaik dalam memelihara saluran penghadaman dan mempunyai ciri-ciri semulajadi yang nyaman dan dapat melegakan senak perut. Pudina pula merupakan herba yang membantu dalam menggalakkan sistem penghadaman secara sihat dengan melegakan dan menyamankan perut.

Shaklee peppermint Ginger Plus mengandungi herba asli pudina, halia, jintan hitam dan jintan manis untuk rasa yang nyaman dan melegakan. Pil-pil juga boleh dihancurkan dan dicampur dengan air panas untuk minuman herba semulajadi.

Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan

Sumber : Shaklee Malaysia




PERBEZAAN SHAKLEE

Kombinasi 4 herba dari Barat dan Timur dan dihasilkan di bawah prosedur standard dengan melalui penggunaan teknologi sains yang terkini.

Secara klinikal sangat membantu dalam merawat atau mencegah masalah loya , gastrik, mabuk laut, sendawa dan penghadaman


APA KANDUNGAN YANG ADA DIDALAM PEPPERMINT GINGER PLUS SHAKLEE?


Peppermint-Ginger Plus merupakan supplement yang dihasilkan daripada kombinasi 4 herba yang sangat bagus untuk penghadaman. Peppermint Ginger Shaklee ini dapat
membantu mengurangkan risiko masalah penghadaman. Peppermint Ginger mempunyai banyak khasiat dan kebaikan kepada mereka yang mengamalkannya.

Apakah 4 herba yang terdapat dalam Peppermint Ginger Plus Shaklee? Apakah Khasiat herba tersebut?




1. DAUN PUDINA

❁ Membantu dalam proses penghadaman
❁ Membantu mengurangkan mabuk laut/darat atau morning sickness
❁ Membantu mengurangkan sakit gastrik, pedih hulu hati, cirit-birit
❁ Membantu mengurangkan kesan sampingan daripada kimoterapi (muntah, hilang selera makan)
❁ Merangsang pengeluaran peluh - mengurangkan risiko demam akibat selsema
❁ Membantu menajamkan pemikiran agar lebih fokus




2. HALIA
❁ Merangsang rembesan enzim Salvia untuk mencernakan makanan
❁ Melegakan sakit perut
❁ Mengurangkan sakit senggugut
❁ Membantu mengurangkan loya atau mual akibat morning sicknesss
❁ Mengurangkan rasa loya dan ingin muntah selepas pembedahan




3. FENNAL (POKOK ADAS)

❁ Membantu menghilangkan kembung perut
❁ Melegakan kesakitan perut
❁ Membantu mengurangkan masalah alergi pada saluran usus




4. CEKUR MANIS (ANISE)

❁ Melegakan masalah pencernaan
❁ Mengurangkan kesakitan akibat haid seperti senggugut
❁ Merangsangkan rembesan jus gastrik untuk pencernaan
❁ Membantu memberikan peredaran tenaga di dalam badan


SIAPA YANG BOLEH AMBIL PEPPERMINT GINGER PLUS?



 1. Wanita mengandung yang mempunyai masalah loya dan morning sickness
 2. Mereka yang gemar mengembara dan serik mengalami mabuk laut/darat
 3. Mereka yang sering mengalami masalah gastrik dan angin
 4. Mereka yang sering mengalami kembung perut
 5. Mereka yang sering mengalami masalah pencernaan
 

Baru pertama kali cuba saya dah teruja dengan product ini. Saya jamin anda tidak menyesal. Jika anda tidak suka halia dan ingin dapatkan khasiatnya, mungkin boleh cuba product ini.



PELBAGAI CARA MAKAN PEPPERMINT GINGER PLUS

Ada dua cara untuk menikmati dan merasai khasiat Pepper Mint Ginger Plus Shaklee. Yang pertama boleh ditelan begitu sahaja dan yang kedua, yang paling aromatik, boleh campurkan 2-3 biji Pepper Mint Ginger Plus Shaklee ke dalam teh o panas. Sungguh nyaman dan melegakan. Anda boleh amalkannya 2 atau 3 kali sehari dan dengan izin Allah, masalah anda juga akan selesai.

Membantu penghadaman - Ambil 3 biji selepas makan

Mencuci usus dan perut - Larutkan 3biji PAPPERMINT GINGER PLUS dan 10 biji Alfalfa di dalam air panas suam untuk diminum

Merawat sakit atau masalah gastrik, nausea, batuk - Ambil 3-5 biji dilarutkan dalam air panas menjadi teh herba

Kelegaan tekak, batuk, sendawa - Hisap 2 biji



Jom dapatkan HARGA PROMOSI Shaklee bersama saya :
■ Suzanna Binti Abdul Ghaffar
■ Whatsapp/SMS : 012-5757896
■ Pengedar sah & Perunding Vitamin Shaklee ID No. 1082220

Sunday, August 17, 2014

My 6months Baby Yang Semakin Sihat & Comel





Hello :) . Nama baby kecil ni Muhammad Na'eem Bin Mohd Ashraff. Dia dah 6 bln yang mana beratnyer sudah mencecah kepada 8.30kg. Alhamdulillah. Walau dilahirkan pada 34 minggu sahaja, baby saya sentiasa sihat walafiat. Si kecil ni kuat minum susu badan. Kata orang anak lelaki memang kuat menyusu ye.. Dia my 1st baby boy yang 2 org lagi tu gegurls :) .


Sejak amalkan makan Alfalfa & Esp..syukur Alhamdulillah susu badan sentiasa byk. Selain dari 2 supplement tu saya amalkan juga Ostematrix, Gla, Vita-Lea untuk kesihatan yang optimum buat seorg wanita, ibu, pekerja, pelajar & isteri. Saya haruslah menjaga kesihatan diri ini untuk kekal sihat & cergas.


Ini gambar Na'eem 1st time makan Cerelac. Comel.. Tu ayah dia yang suapkan.. hehehe :)
Oh ye..nak bagitahu..bila kita ibu yang menyusukan badan ambil supplement seperti Alfalfa, Esp, Vita-Lea, B complex & Omega..semua vitamins tu pergi kat baby juge..jadi bukan ibu shj sihat..baby pun sihat walafiat.
In shaa Allah.

Jika ada yg berminat utk membeli produk Shaklee boleh la hubungi saya di talian 012-5757896.
Boleh la call/sms/whatspp ok. In shaa Allah saya bagi harga TERBAIK buat kawan2 di luar sana.






My Visitors Till Today